05-03-2021

Locatie Panora Lyceum bekend

De brugklassen (leerjaar 1 en 2) van het nieuwe Panora Lyceum worden gehuisvest aan de Holterweg 121, waar momenteel de onderbouw van het Ludger College zit. Dit hebben Achterhoek VO en de gemeente Doetinchem in goed overleg besloten.

Een mooie stap in de realisatie van de nieuwe scholen Panora Lyceum en Houtkamp College. Maria van Hattum, bestuurder van Achterhoek VO, de stichting waar de twee nieuwe scholen onder vallen, is verheugd met deze huisvesting. Van Hattum: “Deze twee prachtige onderbouwgebouwen bieden het Houtkamp College en het Panora Lyceum alles wat nodig is voor een goede start. In deze gebouwen, met de veiligheid en geborgenheid die kleinschaligheid met zich meebrengt, kan het nieuwe onderwijs goed worden neergezet. En een volledig eigen gebouw biedt alle ruimte voor het neerzetten van een eigen sfeer en cultuur.”

Op termijn komt de bovenbouw van het Panora Lyceum in het gebouw van het Ulenhofcollege. Dit is aan de orde in augustus 2022: dan pas gaat de eerste lichting leerlingen van de nieuwe scholen naar de bovenbouw.

Vragen of meer weten? Lees hier het volledige persbericht.

Ga terug