Schoolleiding

Schoolleiding

Paddy Harbers

Rector

“Over grenzen heen!”

Ik ben Paddy Harbers en ben geboren en opgegroeid in Doetinchem. Ik ben getrouwd en trotse vader van vier kinderen. Ik houd van gezelligheid en het goede leven. Samen leuke dingen doen en genieten van en met elkaar!

Ik heb ooit voor het onderwijs gekozen omdat ik betekenisvol wil zijn voor leerlingen. Nieuwe dingen ontdekken, leerlingen grenzen laten verleggen en successen laten ervaren vind ik erg belangrijk. Het is mooi als leerlingen in beweging komen en gemotiveerd raken door ons onderwijs! Inmiddels ben ik al meer dan 25 jaar werkzaam in het onderwijs. Ooit gestart als docent Duits, later afdelingsleider, conrector en nu al jaren rector.

Ik ben blij en enthousiast dat ik leiding mag geven aan het Panora Lyceum. Op deze school krijg je alle kans om te groeien. Wij geloven dat iedereen zich wil ontwikkelen, dat je het best leert door jezelf te kunnen zijn én door bewust oog te hebben voor je omgeving. Samen met anderen kom je verder dan je misschien ooit voor mogelijk had gehouden. Door met een open blik te kijken, word je zelfbewust, sociaal bewust en wereldwijs. Dit biedt de leerlingen een sterke basis voor een succesvolle toekomst.

We maken er graag samen met jullie, (aanstaande) leerlingen van het Panora, een prachtige wereldwijze school van!

“Leerlingen nieuwsgierig maken.”

Mijn naam is Larissa Lurvink en sinds 8 jaar woon ik samen met mijn man en twee kinderen in Doetinchem. Geboren ben ik in Duitsland, maar opgroeien mocht ik in het Nederlandse grensdorpje Dinxperlo waar ik letterlijk dagelijks de grens overkeek.

Leerlingen nieuwsgierig maken naar de Duitse taal en cultuur is waar ik mijn onderwijscarrière mee ben gestart. Naast het lesgeven als vakexpert, was ik altijd geïnteresseerd naar de leerling als individu. Het is zo mooi, om voor een of meerdere schooljaren, onderdeel te mogen zijn van de ontwikkeling van jongeren.

Mijn eigen nieuwsgierigheid heeft ertoe geleid dat ik vandaag de dag werk als onderwijskundig leider op het Panora Lyceum. Een baan waarbij ik mijn voorliefde voor innovatief onderwijs kwijt kan en daarmee nog steeds betekenisvol werk voor de individuele leerling mag uitvoeren.

Ik kijk ernaar uit je te ontmoeten en samen de wereld te ontdekken! 

 

 

Larissa Lurvink

Onderwijskundig leider

Berthe Lies Dijkstra

Onderwijskundig leider

“Blijf jezelf, er zijn al genoeg anderen.”

Mijn naam is Berthe Lies Dijkstra. Ik ben getrouwd en moeder van een dochter en een zoon. Ik ben onderwijskundig leider op het Panora Lyceum voor mavo 3 en mavo 4.

Na mijn middelbare school op de GSGD in Doetinchem heb ik gestudeerd in Nijmegen. In aansluiting op mijn lerarenopleiding heb ik ervaring opgedaan binnen het voortgezet onderwijs (vo), het middelbaar beroepsonderwijs (mbo) én het hoger beroepsonderwijs (hbo). Ik ben ook buiten het onderwijs werkzaam geweest als ICT Consultant en later als projectleider. 

Na een aantal jaren begon mijn onderwijshart weer harder te kloppen. Ik keerde terug het onderwijs in als docent economie bij het Rietveld Lyceum. Ik vind het heerlijk om samen met leerlingen te ontdekken. Wie ben je? Wie ben je voor een ander? Maar vooral: wat heb je nodig om het schooljaar/diploma te behalen?

In mijn vrije tijd vind ik het leuk om naar de sportschool te gaan, vakanties te vieren en af en toe motor te rijden. 

Tot ziens op Panora Lyceum!

“Samenwerken door met- en van elkaar te leren”

Graag stel ik mezelf bij deze voor: mijn naam is Jorike Greven. Samen met mijn man en twee zoontjes ben ik woonachtig in Doetinchem. Komend schooljaar ben ik één van de onderwijskundig leiders op het Panora Lyceum.

Drie jaar geleden ben ik met veel plezier op het Panora Lyceum gestart als vakexpert bewegingsonderwijs. Dit deed ik in combinatie met het mentoraat van een brugklas. Vorig schooljaar heb ik daarnaast de werkzaamheden als PoVo-coördinator opgepakt. Hierin draag ik zorg voor o.a. een optimale samenwerking tussen het primair onderwijs en het Panora Lyceum.

Ik hecht er veel waarde aan om leerlingen te begeleiden in de ontdekkingstocht naar hun talenten, ambities en mogelijkheden. Het is ondenkbaar dat dit niet in relatie met anderen gebeurt, samenwerken met de wereld om je heen zodat je ook wat voor een ander kunt betekenen. Samenwerken door met- en van elkaar te leren is mijn inziens essentieel!

Jorike Greven

Onderwijskundig leider

Ellis Stevens

Onderwijskundig leider

“ Als je het niet probeert, weet je ook niet of je het kan.”

Mijn naam is Ellis Stevens. Samen met mijn vriend, zoon en dochter woon ik in Silvolde. Op het Panora Lyceum ben ik onderwijskundig leider.  

Al sinds het eerste begin ben ik als ‘aanjager’ betrokken geweest bij de ontwikkeling van het Panora Lyceum. Het bijdragen aan de ontwikkeling van een nieuwe school vind ik echt fantastisch! Het is dan ook een voorrecht om, samen met alle collega’s, ervoor te mogen zorgen dat deze mooie school steeds meer vorm krijgt.

Als docent maatschappijleer was mijn voornaamste doel om leerlingen zoveel mogelijk met een open blik naar elkaar en de samenleving te laten kijken. Nieuwsgierigheid, zelf onderzoeken , vragen stellen en leren van je fouten speelden daarbij een belangrijk rol. Kortom het wereldwijzer maken van leerlingen is voor mij een belangrijke drijfveer om te willen werken in het onderwijs en daarom voel ik mij op het Panora Lyceum dan ook prima op mijn plek!

"De toekomst van de wereld zit vandaag in het klaslokaal”

Mijn naam is Stofke Striekwold, één van de onderwijskundig schoolleiders bij het Panora Lyceum. Samen met mijn man en drie kinderen woon ik in Doetinchem. Na ruim 20 jaar ervaring in het basisonderwijs ben ik met veel enthousiasme en energie overgestapt van het Montessori basisonderwijs naar het Panora Lyceum.

In een wereld, gekenmerkt door constante verandering en technologische vooruitgang, hecht ik veel waarde aan goed onderwijs. Het is mijn overtuiging dat de toekomst van onze wereld in het klaslokaal zit.  Als onderwijskundig leider wil ik graag mijn bijdrage leveren aan het creëren van een goede leeromgeving waarin leerlingen niet alleen kennis vergaren, maar ook leren hoe ze deze kennis kunnen toepassen in de echte wereld. Met het team dagen we leerlingen uit, begeleiden we leerlingen en inspireren we leerlingen om ze  zo voor te bereiden op de uitdagingen van de toekomst!

Stofke Striekwold

Onderwijskundig leider

Leon Hurkmans

Hoofd organisatie, facilitair en beheer

"Het verschil tussen wie je bent en wie je wilt zijn, is wat je doet!"

Mijn naam is Leon Hurkmans en ik ben hoofd onderwijsorganisatie op het Panora Lyceum. Dat wil zeggen dat ik samen met mijn collega's ervoor zorg dat de organisatie rondom ons onderwijs zo soepel mogelijk verloopt. Denk hierbij aan facilitaire zaken, ict-systemen, leermiddelen, etc. 

Sinds 2004 woon ik met mijn gezin in Doetinchem. Ik ben getrouwd en heb twee kinderen. Vanaf het jaar 1990 ben ik werkzaam in het onderwijs. Eerst als docent bewegingsonderwijs in Den Haag en later als adjunct-directeur, afdelingsleider en conrector. 

Al vanaf een jaar voordat het Panora Lyceum haar deuren opende voor de allereerste lichting brugklassers was ik betrokken bij de praktische en organisatorische opbouw van het Panora Lyceum. Wij hebben inmiddels met z'n allen een fantastisch mooie school neergezet waar onze leerlingen modern, eigentijds en kwalitatief goed onderwijs kunnen volgen.

Thijs Breeuwer

Hoofd bedrijfsvoering

“Worden wie je bent.”

Ik ben Thijs Breeuwer, getrouwd, heb twee prachtige kinderen en woon in de omgeving van Didam. Ik geniet van het (buiten)leven en ik houd erg van gezelligheid.

Op het Panora Lyceum ben ik hoofd financiën en formatie. In mijn rol als verantwoordelijke voor de financiën ligt mijn uitdaging in zoveel mogelijk van ons budget ten goede te laten komen aan het mooie onderwijs(concept) dat wij samen op het Panora aan het bouwen zijn en onze leerlingen die hieraan deelnemen.

Ik werk inmiddels al heel wat jaren in het Doetinchemse voortgezet onderwijs; eerst als docent natuurkunde, daarna als teamleider, staffunctionaris en nu als hoofd financiën en formatie op het Panora Lyceum. In deze laatste baan ben ik geworden wie ik ben. Ik werk met veel plezier op het Panora en draag graag mijn steentje bij aan de ontwikkeling van deze mooie nieuwe school.

In mijn vrije tijd duik ik graag op mijn mountainbike de bossen in en klus ik graag in en om het huis.

Graag ontmoet ik je op het Panora Lyceum!