Digitale wereld

Van ICT basisvaardigheden tot mediawijsheid

Heb jij al eens aan je ouders gevraagd hoe ze vroeger werkstukken voor school moesten maken? Grote kans dat ze een boekverslag met de hand moesten schrijven! Jij kunt je hier vast niet veel bij voorstellen. Wij ook niet meer. Daarom ga je bij ons op school werken met een laptop. Ook handig om direct contact te kunnen maken met leerlingen uit andere landen, want dat ga je op het Panora Lyceum zeker doen.

Computers kom je in het dagelijks leven overal tegen. Wij vinden het belangrijk dat jij goed leert werken met je laptop en dat je goed overweg kunt met veelgebruikte programma's zoals Word, PowerPoint en Excel. Ook vinden we het heel belangrijk dat je de digitale wereld leert kennen, zodat je er op de juiste manier mee om kunt gaan. Hoe kun je bijvoorbeeld beoordelen of het nieuws wat je ziet wel écht nieuws is? Hoe helpen digitale tools jou in het leven? En wanneer zit technologie jou juist in de weg? Binnen ons onderwijs in thema’s ga je daarom veel digitaal (leren) werken. En wie weet kun jij ons ook van alles leren over jouw digitale wereld! Op het Panora Lyceum word je digitaal wereldwijzer!