Leerlingenparticipatie

Leerlingen helpen mee op het Panora Lyceum!

Panora, de school van de leerlingen

Samen zijn wij de school! Daarom helpen alle leerlingen, die dat leuk vinden, mee. Zo hebben we op het Panora Lyceum een leerlingenraad een daarnaast hebben ook nog enkele leerlingen een prominente rol binnen onze MR.

De leerlingenraad bestaat uit verschillende commissies die samen aan het werk gaan. Voorbeelden van deze commissies zijn:

• Feesten en activiteiten
  • Onderwijs
  • Leren zichtbaar maken
  • PR & communicatie
  • Inrichting gebouwen

Wat doen leerlingen dan eigenlijk binnen deze commissies? Leerlingen denken bijvoorbeeld mee over de inrichting van onze gebouwen en hoe de pauzeplekken nog fijner te maken. Ze werken ook mee aan onze nieuwsbrieven, het maken van foto’s en filmpjes (die je bijvoorbeeld ziet op onze socials) en misschien wel het allerbelangrijkste: leerlingen denken mee over hoe het onderwijs nog beter kan! En natuurlijk organiseren deze leerlingen ook de allerbeste schoolfeesten.