Gezonde school

Samen gezonder

Eet jij liever een wit broodje in plaats van bruin? Drink je liever een glas frisdrank in plaats van water? Dat begrijpen wij best. We leven immers in een wereld van overdaad en verleiding. Jij bent op school om te leren en daar hoort leren over gezond leven en gezond eten ook bij! Daarom helpen we jou graag om gezonde keuzes te maken. In onze schoolkantine geven we jou een duwtje in de juiste richting. Door bijvoorbeeld water aan te bieden en veel gezonde producten, zoals volkorenbrood en fruit.

Het Panora Lyceum wil een gezonde school zijn. We besteden veel aandacht aan gezond leven en leren en natuurlijk aan bewegen. Gezond eten, dat kan in onze schoolkantine. Deze gaat voldoen aan de richtlijnen van ‘De Gezonde Schoolkantine’ van het voedingscentrum. De kantine wordt een plek waar jongeren makkelijk gezondere keuzes maken:

• Op de opvallende plaatsen liggen alleen de betere keuzes.
• Gezonde producten liggen vooraan.
• Bij de kassa staan alleen de betere keuzes, zoals groente en fruit.

Wij stimuleren het drinken van water in plaats van frisdrank en sap. In onze gezonde schoolkantine is altijd water beschikbaar, zowel bij het uitgestalde aanbod als bij de automaten. Water is op het Panora de logische dorstlesser!